torsdag 8 augusti 2013

Mormor sicksack kudde

Hade lite garn rester liggandes och så ville jag virka en kudde. Men jag ville inte göra den vanliga mormorsrutan utan jag hittade en beskrivning på sicksack mormorsmönster i boken "Stora boken om virkning"
Så jag tog och testade och så här blev det. 
Kudden är 40x40 cm och jag har låtit spetsarna sticka utanför själva kuddfodralet. 

Mönstret hittar ni längst ner på sidan: 



Kan säga att detta är väldigt lätt att virka.
Jag använde flera färger än 3 som beskrivningen, det är bara att använda hur många man vill men jag virkade 2 varv av varje färg.

Vore väldigt roligt om ni som också gör detta delade med er och länkade så jag kunde få se på era fina alster.
Trevlig kväll på er alla
kram kram
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

2 kommentarer:

  1. Din kudde är jättefin , blir sugen på att göra en!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!
      Hoppas du haft en underbar sommar, här har det varit fullt upp och ner men känner att jag nu är på G. Men lite virkning har det blivit. Kudden var snabbvirkad tog 2 kvällar så var den färdig så jag rekommenderar verkligen denna om man inte vill göra den vanliga mormorsrutan. Lätt och snabbt.
      Kramar till dig och fortsatt skön sommar
      kram camilla

      Radera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också