lördag 17 maj 2014

Underbar virkad sommar kudde


Ojojoj!! vad nöjd jag är med min nya sommar kudde. Virkade dessa rutor härom dagen och igår så fick den en fin spetskant runt och den blev helt underbart fin.
Virkade med Tilda garnet och virknål 3 och flera kuddar lär det bli kan jag lova!!
Sedan så matchade kudden den nya vattenkannan så bra så de får vara polare ute på ljugarbänken.

Väldigt snabbvirkat och lätt mönster och resultatet är helt underbart får jag säga. 
Mönstret hittar ni Här jag har däremot översatt det till svenska men det finns ett Svenskt mönster på Garnstudio
Spetsen runt om virkade jag av mönstret från 70% och virkade varv nr 3, 2 ggr och det blev riktigt bra. Blir så himla glad över att se denna fina kudde att jag får sätta igång med nästa...

 Denna spets skall jag göra på mina andra kuddar, den är så enkel och luftig och passa bra till somriga kuddar. 
 Man blir inte annat än glad när man ser denna fina kudde....tänk att jag har gjort den :)

 Denna kudde kommer att bli användbar i sommar och fler lär det bli....
Så ha en underbar virknings helg alla läsare...

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också