fredag 3 oktober 2014

Tilda dockor - Tilda dolls

Har länge velat virka dessa fantastiskt söta och fina Tilda dockor men inte haft något mönster.
Men så var det en tjej på Facebook och Virka Mera som översatt det gratis mönstret och delat med sig, och så klart blev jag jätteglad. 
Länk till mönstret hittar ni längst ner i inlägget

Så jag började på en gång att virka och lätt är mönstret också men jag är inte färdig ännu. Det är ju en del delar att virka så det är ett litet pyssel. 

Jag tror nog att ni känner som mig att man blir glad och ler när man ser Tilda dockorna, så dessa kommer att bli favorit i många virkares hem. 

Virkar med Tilda garnet och med virknål 2.5 

Foto: Inge´s Creaties

Foto: Piashobby

 Det svenska mönstret hittar ni hos Piashobby eller om ni är med i Virka Mera på Facebook så har hon lagt upp en fil som man kan ladda ner. 

Original mönstret hittar ni Här

Ha nu en underbar virkhelg och så hörs vi snart av

Camilla

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Hei, jag har virkat en Tilda dokka men har problemer med tofflarna, har du gjort dina egna?

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också