måndag 30 mars 2015

Crochet sweet princess - Virkad söt prinsessa

Virkad prinsessa i jungfruhatt


 Jag har gjort min egna tolkning av dockan och virkat den på frihand, man behöver inte vara någon rymdexpert för att göra dessa.
Så min version av mönstret hittar ni Här

Det går åt 1 nystan Tilda från Svarta Fåret och lite Candy garn till kragen. Färg 541 rosa och fg 572 babyblå och Candy silver fg 99.  Dessa garner kan ni köpa i min Webbshop http://www.camillaslivsstil.se/ för riktigt bra pris





Jag har fått tag på några nystan av Tilda Limited edition våren 2015 och tänkte göra några prinsessor och även ugglor av dessa. 

Mina prinsessor är virkade med Tilda garnet, Candy garnet i silver till kragen och virknål 2.5. Prinsessan blir 25 cm hög och magen 32 cm i omkrets.

Har ni några frågor ang mönstret så får ni bara höra av er. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



5 kommentarer:

  1. Helt underbara prinsessor! Nog inspirerar du till att plocka fram virknålen!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Tack! men jag fick inspirationen av Crochet by Linnéa och även en dansk tjej som gör likvärdiga dockor...hoppas du får lika kul som mig att göra dem :) kram camilla

    SvaraRadera
  3. Söta små prinsessor! Och jag läser att du ska öppna garnbutik. Spännande! Stort lycka till :)!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  4. Hej och Tack! Ja! nu skall jag äntligen få öppna en butik, men det är mycket med budget och likviditetsbudget som skall göras, men nu skall jag få hjälp med det. Man har så mycket inspiration i sig så jag längtar tills jag kan få dela med mig det till kunderna. Önskar dig en Glad Påsk

    SvaraRadera
  5. Hej och Tack! Ja! nu skall jag äntligen få öppna en butik, men det är mycket med budget och likviditetsbudget som skall göras, men nu skall jag få hjälp med det. Man har så mycket inspiration i sig så jag längtar tills jag kan få dela med mig det till kunderna. Önskar dig en Glad Påsk

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också