måndag 29 juni 2015

Måndag morron - humlan och jag

Nu börjar en ny vecka med nya utmaningar!
Har under helgen mest suttit still pga smärtor i vänster höft så jag har då fått virkat en del.
En elefantmobil till en vän och som vanligt brukar jag sticka imellan med något "testa på" projekt. Och denna gången blev det en humla

Mönstret till denna stora och fina humla hittar ni på Sveaspunkt
Virkat med Tilda garn och virknål 2,5. 
Tilda garn kan ni köpa i min lilla webbshop www.camillaslivsstil.se


Den blev väldigt charmig och söt och perfekt att hänga på en barnvagn eller göra några stycken och hänga som mobil över en spjälsäng. Humlan blir 10 cm lång och 8 cm hög, och det är då bara kroppen, sedan får man lägga till ben och vingar


Så nu tar Humlis sikte på alla vackra blommor. 
Jag älskar att googla runt i hela världen för att hitta inspiration och mönster till alla möjliga projekt. Humlans mönster finns i Sverige så, så långt bort behövde jag inte :) 

Dax att ta fram virknålen igen...ha en super fin dag allihopa

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också