måndag 10 augusti 2015

Ännu en härlig mössa till hösten


Fick gjort ännu en mössa i detta underbara garn Svea från Svarta Fåret. Jag har virkat en snarlik mössa tidigare, se här nedan. Men jag virkade resåren med 10 fm, och så gjorde jag dubbla "stufar" stolpe utanför och sedan snäckskalsmönstret som nedan. 

Riktigt nöjd hur den blev och jag har massor av rosa garn så det lär nog bli några mössor av dem. Själv är jag en svart människa så jag kan inte ha rosa även att jag gillar färgen så himla mycket. Skall se till att få virkat mig några i olika grå och svarta . 


Önskar er alla en skön vecka med massor av sol och handarbete :)
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också