tisdag 5 januari 2016

En ugglefilt har kommit till världen

God fortsättning önskar jag er alla ! och att ni haft en mysig jul med släkt och vänner. 
Själv har jag haft hur mycket som helst att göra. 
Har några beställningar som ligger och knackar mig på axeln varje dag..så nu har jag färdig ställt en ugglepläd och uggla. 
Den skall nog till Karlskoga om jag inte minns fel?, och hoppas dom blir nöjda!. Den blev väldigt fin i den blå/grå nyansen. Mönstret till ugglerutan hittar ni Här och till Maybellerutan Här. Virkat med Tilda garnet och virknål nr 3


Jag har använt mig av knappar till pupillen, men så klart kan man virka små svarta rundlar och sy fast eller sy ögonlockar så de ser ut som dom sover. 
Det gick åt 15 ugglerutor och 15 Maybellerutor. Använde mig av 3 olika blå nyanser = 1 st av varje, ljusgrå = 2 st och vitt = 3 st så kostnaden blev 264 kr och du kan köpa garnen fraktfritt i min webbshop www.camillaslivsstil.se

 Sedan så skulle det även virkas 2 st ugglor till filten. Dessa har jag virkat med Catania garnet och virknål nr 3 = 2 nystan till varje uggla. Mönstret hittar ni Här


 Mycket jobb men det blev väldigt fint. Så nu skall jag blocka den och skicka iväg den.


Nu när jag är klar med dessa projekten skall jag ägna mig åt att färdigställa min nya webbshop. Mycket jobb kvar men skall slita lite nu så den blir färdig. 

Ni får ha överseende med att den nuvarande shoppen inte är uppdaterad. Kommer inte att lägga in mer produkter där, utan lägger all kraft och tid på den nya. 

Det blir samma namn som innan www.camillaslivsstil.se men mycket finare och med bättre betalningsalternativ och finare upplägg. 

Så jag önskar er en god fortsättning på det nya året, 
och att vi snart hörs av 
Ta hand om er 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



5 kommentarer:

  1. Hej Camilla! Vilken superfin bebisfilt. Kombinationen av Maybelle blommor och ugglar slår ju gnistor! mycket jobb som sagt... Lite för mycket för mig, men Wow. Lyckans ost till bebis. Tack för att du länkat också. Syns direkt i statestiken. Kul. :)
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  2. Hej håller på med denna filt i rosa toner bara älskar den supwrfin ������
    en fråga hur har du gjort kanten runt omkring +
    Hur gjorde du när du fick ihopden mellan rutorna
    Tack för en extrem fin filt ❤❤❤
    u

    SvaraRadera
  3. Hei, kan du skrive nr på de fargene du har brukt på teppet? har tenkt å bestille men er usikker på hvilke av dem det er. Takk :)

    SvaraRadera
  4. Hei. Kan du skrive hvilke blå farger du har brukt? Takk😊

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också