torsdag 23 februari 2017

Virkad sjal av Secret Garden från Scheepjes

Nu äntligen har jag fått köpt mig en provdocka för att kunna visa upp sjalar jag virkar. Varit så trött på att ta selfies och 300 bilder innan man kan visa upp dem, nej nu är det problemet löst. 
Fick tag på denna fina ljusrosa docka med fina detaljer och träfot på Ellos och med rabatt så kostade den 366 kr...så det va ett fynd tycker jag och så e den snygg. 
Psss! mönster och hur du går tillväga för att virka den rosa sjalen hittar du Här


Nu har jag fått in Secret Garden från Scheepjes och passade då på att virka en sjal till min svärmor. Hon gillar rosa och lila så det fick bli denna och hon älskar den sååå mycket, så för att få låna den och ta lite kort fick allt gå fort :)...hon är så frusen av sig och hon älskar den för den är varm och väldigt mjuk och skön. Mönster och garn mängd hittar ni längst ner i inlägget 


Färgskalan i denna sjalen är så himla härlig så man behöver inte ha nått mönster utan tycker det enkla blir det vackra. I detta mönster kommer färgnyanserna fram fantastiskt fint enligt min mening. 



En liten brosch som håller ihop det gör det väldigt klädsamt



Jag har virkat utefter det enkla mönstret från Tony Irvings sjal som ni hittar Här

Som sagt jag har virkat med Secret Garden från Scheepjes och färg nr 705
och använt virknål 5.5
Det gick åt 3 nystan av detta garnet och räcker bra till en lagom stor sjal. 

Nu skall jag försöka ge mig på ett nytt projekt 

Önskar er många härliga stunder med virkningen

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Så vacker i sitt enkla mönster. Tack Jag har virkat din Dödsskallesjal, men har inte fått till kanten runt om. Mönstret på 70%garn finns tydligen inte längre. Kan du möjligen hjälpa mig att hitta det?
    Mlydigh@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också