lördag 14 november 2015

Virkad 2 bent kanin

Jag tycker det är så himla roligt att söka på nätet efter nya mönster och ideer på vad man kan virka. Sedan så har jag börjat att söka på olika språk som t.ex engelska, norska, danska och nederländska. 

De är fantastisk duktiga på virkning och när man hittar ett mönster så kör jag google translate och översättningarna blir väldigt bra och lätta och förstå. 
Mönstret till denna kaninen hittar ni Här och jag har virkat med Tilda garnet och virknål nr 3. Lade även i bjällror. 


Jag skall iallafall virka ett gäng kaniner och ha med mig till julmarknaden den 28 November, dess fina design och look kommer att tilltala många. Sedan så är de roliga och virka och man kan variera färgmässigt hur man vill och göra roliga mönster och ränder som gör varje kanin unik. 






Har fullt upp nu och virkar många många timmar varje dag för att få ihop lite av varje till marknaderna och önskar jag hade fler händer :) 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också