måndag 11 april 2016

Virkad Flower Cardigan

Då var Flower Cardigan färdig..och så fin den blev. 
Det är väldigt svårt att se från början om det skall matcha och bli fint ihop,
men det blev bättre än jag trodde. 
Denna kofta är perfekt att virka om man har restgarn! man kan varva med vad som helst och även har olika färger på nederdelen av koftan. 


Har sett så många som virkat dessa och blivit så inspirerad. Men jag valde att inte virka en kant hela vägen ner på koftan i en avvikande färg utan gjorde bara en bredare kan längst upp på koftan. Kanten runt halsen tyckte jag blev så jämn och fin att jag uteslöt även där att virka en snäckskalskant. 

 

Sydde lite detaljer på den enfärgade armen och det gav det lilla extra tycker jag. 
Mönstret på sköldpaddan hittar ni Här och till den tvåbenta kaninen Här

Mönstret på koftan är till 3 år men den är lite väl liten tycker jag så 1 ½ - 2 år tycker jag verkar mer rimligt. 
Virkade i Tilda garnet och virknål nr 3. 
Restgarn och 2 nystan vitt till underdelen av koftan. 
Mönstret till koftan hittade jag gratis och det finns Här och mönstret på blommorna Här
Jag sydde även i en liten knapp i varje blomma. 

Så nu behöver det inte bli mormorsrutor av restgarnen..det kan du även virka en fantastisk fin kofta av. 
Så fort det lugnar ner sig lite med jobb så skall jag börja på en ny. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Så söt. Ska ge mig på en så fin kofta. Ser inte så svår ut att göra, har jag rätt?
    Tack för all inspiration.
    Vår kramar
    Ann

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också